ชื่อเรื่อง (Thai) | อิทธิพลที่มีผลต่อการเลือกซื้อสินค้าจากร้านค้าปลีกของผู้บริโภคในเขตเทศบาลเมืองกาญจนบุรี |
ชื่อเรื่อง (Eng) | THE INFLUENCE OF PRODUCT’S PURCHASING DECISION FROM RETAILERS OF CONSUMER IN THE MUNICIPALITIES IN KANCHANABURI |
ชื่อผู้แต่ง (Thai) | นลินธร สมประสงค์ |
ชื่อผู้แต่ง (Eng) | Nalintron Somprasong |
ปี พ.ศ. | 2560 |
ปริญญา | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต |
สาขาวิชา | การจัดการ |
อาจารย์ที่ปรึกษา | สรรค์ชัย กิติยานันท์ |
อาจารย์ที่ปรึกษาร่วม | – |
บทคัดย่อ
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมการตลาดบริการที่มีผลต่อการเลือกซื้อสินค้าจากร้านค้าปลีกของผู้บริโภคในเขตเทศบาลเมืองกาญจนบุรี และเปรียบเทียบปัจจัยส่วนบุคคลที่มีผลต่อการเลือกซื้อสินค้าจากร้านค้าปลีกของผู้บริโภคในเขตเทศบาลเมืองกาญจนบุรี
ตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ ได้แก่ ผู้บริโภคในเขตเทศบาลเมืองกาญจนบุรี จำนวน 359 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบสอบถามเป็นแบบมาตราส่วนประมาณค่า โดยมีค่าความเชื่อมั่นเท่ากับ 0.91 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแปรปรวนแบบทางเดียว และการทดสอบความแตกต่างรายคู่ด้วยวิธี แอลเอสดี กำหนดระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05
ผลการวิจัยพบว่า
1. ส่วนประสมการตลาดบริการที่มีผลต่อการเลือกซื้อสินค้าจากร้านค้าปลีกของผู้บริโภคในเขตเทศบาลเมืองกาญจนบุรีในภาพรวมอยู่ในระดับมาก และเมื่อพิจารณารายด้าน พบว่า อยู่ในระดับมากทุกด้าน โดยเรียงตามลำดับ คือ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านกระบวนการ ด้านการจำหน่าย ด้านบุคคล ด้านราคา ด้านสิ่งแวดล้อมทางกายภาพ และด้านการส่งเสริมการตลาด
2. ผลการเปรียบเทียบปัจจัยส่วนบุคคลที่มีผลต่อการเลือกต่อการเลือกซื้อสินค้าร้านค้าปลีกของผู้บริโภคในเขตเทศบาลเมืองกาญจนบุรี พบว่า ระดับการศึกษา อาชีพ มีผลต่อการเลือกซื้อสินค้าจากร้านค้าปลีกชองผู้บริโภคในเขตเทศบาลเมืองกาญจนบุรี แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ เพศ อายุ และรายได้ มีผลต่อการเลือกซื้อสินค้าจากร้านค้าปลีกของผู้บริโภคในเขตเทศบาลเมืองกาญจนบุรี ไม่แตกต่างกัน โดยพบความแตกต่างเป็นรายคู่ พบว่า ระดับการศึกษา มีความแตกต่างระหว่างประถมศึกษากับปริญญาตรี อาชีพ มีความแตกต่างระหว่างเกษตร/ลูกจ้าง กับพนักงานบริษัทเอกชนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ
ABSTRACT
Independent Study Title. Combination of factors that influence the selection of the services purchased from retailers, consumers and municipalities in Kanchanaburi The purpose of the study. 1. Ingredients to study the factors that affect the service consumers to shop from retailers in the municipality of Kanchanaburi. 2. Factors to compare the combination of service consumers have to purchase from the retailer in the municipality of Kanchanaburi . The sample used in this study were selected by the following procedure . By way of Taro Nakayama Boone and selected samples by sampling stratum of 395 samples were used in data analysis were percentage (percentage) , average (mean) , standard deviation (standard deviation) to the mix . support services. The researcher used the t-test statistical analysis was used to test for differences in average F-test and the two groups of the same type (One way ANOVA) test pairwise differences by LSD (Least Significant Difference).
1. Personalize the respondents. Are female than male. Aged between 21-30 years of undergraduate education. There are many careers as students / low-income students and more than 10,000 baht.
2. Factors affecting service mix to buy products from retailers as a whole. At a high level. With a mean of 4.05 and considering the many found at high levels in all aspects. By the product. The process. The distribution of the individual price of the physical environment. And the average low is to promote the market.
Analysis of each of he factors of the product showed that the items with the highest average is the store with a large selection of products at the prices that the items with the highest average is the store with all kinds of goods with signs. Price is clear. The channel list with the highest average is the store with the products they need easily. The channel showed the list with the highest average is the store with the staff, I recommend this product mean the person is found to have the highest average is a store with knowledgeable employees about products. The creation and presentation of the physical items with the highest average is the store with the cleanliness and orderliness of the store. Until the zucchini in the overall management of the items with the highest average is the store with the convenience of service.
3. The hypothesis tests. Education, career services, the mix of factors that affect 7P difference statistically significant at the 0.05 level of gender, age and income are factors that affect the mix 7P service is no different.
Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.